Klubbmästerskap 2022 & Medlemsmöte
på Billinge BK
Den 6 juni är det dags för Billinge BK:s klubbmästerskap.
Som vanligt hålls denna på vårt fina klubbställe, Brona.

Prisutdelning för samtliga grenar när alla är klara.
2022 års grenar
Rallylydnad:                 Nybörjarklass med delvis skojmoment. Alla hundar skall vara kopplade.
Canicross:

Löpning eller promenad med hund. Banan kommer att vara ca 2.5-3 km och gå i kuperad terräng.
NoseWork:

Eukalyptus, 3 sök: utomhussök, behållarsök samt fordonssök. Inget krav på godkänt doftprov.
Lydnad:     Startklass
Agility:

Blåbärsklass. Förutom vanliga hopphinder planerar vi att ha tunnel. Ingen gunga, A-hinder eller balans.
Specialsök: 3 sök

Allmänna SBK tävlingsregler gäller med vissa undantag. Du måste vara medlem i Billinge BK för att få delta.

Information läggs ut på FB-gruppen "Billinge BK" och FB-sidan "Billinge Brukshundklubb", med preliminära tider och startlistor, senast kvällen den 5 juni.
Vissa grenar kommer att gå parallellt och vi anpassar startordningen för att du ska kunna delta i de grenar du önskar.

Alla deltagare på KM hjälper till under dagen, i de klasserna du inte själv deltar i. Har du inte möjlighet att hjälpa till som funktionär på banan, finns det uppgifter i köket eller att man kan baka något gott till cafeterian.
Anmälningsavgiften: Alla grenar kostar 75 kr/start

Betalning sker till Billinge BK PG: 154 661-3 eller Swish 123 069 5841
Sista anmälningsdag: 24 maj 2022.
Anmälningsavgiften skall vara BBK tillhanda senaste 24 maj 2022.

Vid frågor kontakta ordförande Susanna E Dafid, silverlilja@gmail.com
eller tfn 070-532 76 07.

Anmäl dig här:

• Observera att klubbmästerskapet endast är öppet för medlemmar i Billinge Brukshundklubb.
  • T.ex. om du har flera hundar i Canicross.